Förfrågan

Hej på er!

Idag så fick jag en kommentar på att det skulle vara kul att lägga ut recept här på bloggen och ja självklart så gör jag gärna det. vi kan väl börja med vad jag hade i gårdagens mat.

Du behöver följande:

Lövbiff 5 skivor

1/2 paprika valfri färg, jag hade en gul.

5dl lätt creme fresh. 

kalvfond

soya

salt 

peppar

grillkrydda, 


Jag strimlade lövbiffen och stekte på den i lite olja, och kryddade. jag kastade i paprikan och tillsatte sedan ingredienserna till såsen tillsammans med köttet och paprikan. jag kryddar efter hur jag vill att det ska smaka. de är upp till var och en. sedan så lät jag de stå på 4-3 i ca 20 min så köttet blev mört.

Till detta så hade jag ångkokade grönsaker och bulgur. 

 

Lycka till! 

 

Annis
2015-03-31 @ 20:42:19

Weey, äntligen :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annarebeccahallqvist.blogg.se

Mamma till Milton, bor i ett 70-tals hus som jag tillsammans renoverar med min sambo Joakim.

RSS 2.0